Twój serwis internetowy może obsługiwać wiele osób. Nie każdy musi mieć takie uprawnienia jak właściciel serwisu, który może dokonać w nim dowolnych zmian. W tej części panelu możesz dodać i usuwać administratorów serwisu, a także nadawać i usuwać ich uprawnienia do zmian w konkretnych częściach serwisu.
System amp.cms będzie starał się zabezpieczyć Cię przed wykonaniem w tym miejscu czynności, która zagrozi Twojemu dostępowi do serwisu. Jeżeli będziesz edytować swoje własne dane, system nie pozwoli Ci usunąć swojego własnego konta, ani też zablokować sobie dostępu do panelu. Próba wykonania takiej czynności spowoduje wyświetlenie komunikatu błędu, a dane nie zostaną zapisane.
Po wejściu do formularza dodawania lub edycji administratora, zostaniesz poproszony o podanie kilku danych dotyczących danego użytkownika. Znaczenie poszczególnych pól jest następujące:
-
NAZWA UŻYTKOWNIKA: Login do panelu wpisywany podczas logowania się.
-
HASŁO: Hasło użytkownika. Dla pewności musisz wpisać je drugi raz również w polu poniżej.
-
ADRES E-MAIL: Adres poczty elektronicznej administratora.
-
ZABLOKUJ UŻYTKOWNIKA: Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że administrator nie będzie mógł zalogować się do panelu pomimo, że jego dane będą wpisane.
-
WSZYSTKIE STRONY: Zaznaczenie tej opcji spowoduje nadanie administratorowi pełni praw do zmian w serwisie. Ustawienia szczegółowych opcji dokonane poniżej, będą wówczas nieskuteczne.
- WYBRANE STRONY: W tym miejscu możesz szczegółowo określić do jakich podstron panelu będzie miał dostęp administrator. W lewej części ustalasz strony konfiguracyjne, a w prawej - zainstalowane moduły. Aby te ustawienia były skuteczne, należy wyłączyć opcję "wszystkie strony" znajdującą się powyżej.
Administrator, który nie ma dostępu do części administratorów, zobaczy w menu link do tej strony, jednak będzie tam miał możliwość dostępu jedynie do swoich danych w zakresie zmiany danych do logowania (nazwa użytkownika i hasło) oraz adresu e-mail.